Archive | September, 2012

2. Edzés – Workout Trainer

30 Sep

“Pain is TEMPORARY, QUITTING Lasts FOREVER.”

Mivel nem telhet el úgy nap, hogy ne csináljak valamit a célom elérése érdekében, reggel eldöntöttem, hogy elmegyek görkorizni Tapolcára.  Ám elég nagy eső volt itthon, úgyhogy inkább mégis amellett döntöttem, hogy itthon végzek gyakorlatokat. Mivel ahhoz igen kicsi a szobám, hogy fel-le ugráljak,vagy zumbázzak egy kicsit, inkább alami szolidabb mozgásfajtát választottam. Nem,nem anyújtás, azt majd este csinálom, hisz azcsak egy kis kiegészítő gyakorlat. Arra gondoltam, hogy letöltök egy alkalmazást az iPhone-omra, amiben zsírégető, izomnövelő, egyensúlyérzéket és hajlékonyságot fejlesztő mozdulatok vannak. Találtam is egy ilyet, a neve az hogy Workout Trainer. Még egyik rokom ajánlotta a nyáron, de mivel csak WiFi-vel végezhetők el a gyakorlatok, ami a  nyaralónkba nem igen akadt, le kellett törölnöm. Remélem most itthon sokat tudom hasnáli, leginkább akkor, amikor nincs lehetőségem kimenni másokkal futni, görkorizni, vagy edzésre.

Ebben az alkalmazásban az a jó, hogy saját adataidat megadva választ neked olyan nehzégű fokozatú edzéseket, amilyet te kiválasztottál az elején. amit én magamnak választottam erre a szép vasárnap délutánra, az egy hasizom fejlesztő gyakorlatokkal teli kis edzésprogram. Rengeteg féle olyan mozdulatsor taláható benne, ami az egész hasizmot átmozgatja. 15 perces, remélem ez még így eleinte elég lesz.  A neve pedig, ha valaki meg szeretné nézni, az All-Around Abs.  Most pedig az, hogy miket lehet csinálni ebben:

  • Rotating  Elbow Plank – az alaphelyzet fekvőtámasz, de nem akárhogy! A könyöködre kell támaszkodni,majd ebből a kiinduló helyzetből kell jobbra-balrafordulni, úgy, hogy ha jobbra fordulsz, akkor  ajobb keed emeled egyenesen a magasba.
  • Pelvic Tilts – hanyatfekvésbe vagy, térded pedig behajlítva a talajon. A hátadra és talpadra támaszkodva pedig kinyomod a csípőd.
  • Right Side Plank Dips – oldaladon fekszel, könyöködre támaszkodva, a másik kezed a csípődön. Felfelé  emelő mozgást végezzen közbe a csípőd. Ezt ismételd a másik oldaladon is!
  • Ab Curls – másnéven hasprés, kicsit nehezítve. annyival térünk el itt a megszokottól, hogy akarok végig a levegőben, szorosan az oldalad mellett, és ott is maradnak, az alaphelyzet pedig végig a föld felett van, csak a hátadat lehet letenni, a fejed mindig marad.
  • Plank Bird Dog – alaphelyzet fekvőtámasz, és először  a bal kezed emelkedik a jobb lábaddal, majd fordítva. Akik bátrak, belevihetnek egy kis fekvőt is a két oldal közben.
  • Ab Choppers – a kiindulás ugyan az mint a Pevic Tilts-nél, csak a kezedet a talajon magastartásban kell elhelyezned. Ezt követi a felülés az egyik oldalra majd elfordulsz, és lefekszel. Mindenzt nyútott kézzel csináld!

Nagyjából ezek a fontosabb gyakorlatok, remélem sokan kipróbáljátok majd!

1. edzés – Futás, Nyújtás, Tornázás

29 Sep

Hát igen,hogyha már arról írtam az első bejegyzésemben, hogy ideje ma elkezdeni, akkor arra gondoltam,hogy nem csak mondom itt az ígét, hogy ne add fel, csináld,lesz eredménye, hanem mutatom is! Épp ezért meghívtam ma futni a Miskolci Egyetem pályájára futni egyikkedves ismerősömet és egyben az egyik legjobb barátomat, Sacit futni. Először az az ötetünk volt, hogy bringázni megyünk, de ezt az ötletet gyorsan elvetettük, mivel hogy neki még nem érkezett meg a biciklije. Így ma délelőtt 10 órakkor el is kezdtük a futást, amit nem akartunk nagyon megnyomni, minden futásnál a távunk 10%-ával fogjuk növelni a következő heti eseményt. A mai futásunk hossza 4 km volt. Közben egész végig bennem volt az, nem kéne megállni, mert az lerobbantja  céljaimat, amit mára kitűztem (és nem csak  mára, hanem úgy az egész edzés-sorozatra). Egyszer viszont kénytelen voltam megállni, mert a jobb lábszáramban iszonyú fájdalmat éreztem, ezért megpihentem,de utána folytattam.

Mivel futások után fontos az, hogy jól lenyújtsuk a lábunkat, ezért mi is elvonultunk a füves részre, és elkezdtünk nyújtani. Számomra azértis fontos ez a nyújtás dolog, mert megígértettem magammal, hogy még idén le fogom nyomni a spárgát, és meg tanulok mindenféle hiper-szuper tornagyakorlatot, olyanokat amiket régen is tudtam, anno ’78-ban 😉 Nos jól lenyújtottunk, akkor pedig ennek az egésznek kezdődhetett a móka része. Sacival próbálgattuk az erőnket, és mindenféle mutatványt megcsináltunk. Mármint kb. csak ő, mert én eléggé fosos vagyok, és féltem,  hogy úgy pofára fogok esni, hogy kitöröm a nyakam. De szerencsére,  saci segített nekem amikor a hátrabóvlit akartam megcsinálni! Ő már ebben nagyon profi volt, a segítségem nélkül is nagyon jó dolgokat mutatott nekem be, mint pl. előrebóvli, félkezes cigánykerék, és mégsokmást, aminek nemtudoma  szakszerű kifejezését. Én pedig megtanultam rendesen kézenállni, kiderült rossz technikát alkalmaztam, amivel tényleg elég furcsán csinátlam meg:)

Csináltam egy videót is, ami Sacit mutatja be, előrebóvli közben… Kisebb-nagyobb sikerekkel! A videót az alábbi linken tudjátok megtekinteni!: http://www.youtube.com/watch?v=SpA3aIDkAzs&feature=plcp

Ma kezdj hozzá!

29 Sep

“go Big or go Home”

Állításom szerint nincs az az ember, aki ne akarna magának jó testet. Lapos, kockás hasat, izmos hátat, kerek popsit, vékony combokat és derekat, és így tovább… De vajon az emberek hány százaléka tesz is érte valamit? Elárulom, hogy Magyarországon, szeretett kicsiny hazánkban mindössze az emberek 46%-a sportol. Én amúgy is erősítem ezt a “tömeg”-et, hiszen kajakozok. Viszont így négy év evezés után rájöttem (hát igen jobb később, mint soha), hogy ez a féle sport nem arról híres, hogy csodásaalkod lesz tőle, hanem inkább az ellenkezője. Épp ezért döntöttem úgy, hogy amellett, hogy szorgosan járok edzésre heti 6-szor, még eljárok pluszba futni, kondizom kicsit, tornázok, nyújtok, stb. Egyszóval ráfekszem egy kicsit erre a fitness dologra! Azt pedig, hogyan veszem az akadályokat, mind leírom ide. Ha pedig szeretnétek, akkor gyertek, kövessetek, fordítsatok a sorsotokon, mivel minden a ti kezetekben  van!

Egyébként én az ilyen testet céloztam meg! Nem mondom h kurva közel vagyok hozzá, de nem is lehetetlen!ImageImage

Hello world!

29 Sep

Welcome to WordPress.com! This is your very first post. Click the Edit link to modify or delete it, or start a new post. If you like, use this post to tell readers why you started this blog and what you plan to do with it.

Happy blogging!