Kosicky Vodácky Maratón 2012

11 Oct

Mindennek el jön végre az ideje, hát anna,hogy végre beszámoljak nektek az október 6-án megrendezett Kassai Vizi Maratonról. Oktber 6.-a amúgy is nevezetes dátum az aradi vértanúk miatt, és bár mondhatni megszégyenítettük a magyarságot azzal,hogy e neves napot egy olyan országban töltjük, aminek a történelme fiatalabb, mint anyukám, és ráfér egy “tanulócetlire”. De végül is örömmel töltöttem ezt az egy napot Kassán, nagyon élveztem, megérte elmennem.

A péntek estét Saciéknál töltöttem,mert a korai indulás miatt így többet tudtam aludni. Ez egy igen jól kitalált megoldás volt. Bár ígyis számomra nem emberi időben indultunk, 5 óra körül. Miután felszedtünk minden embert, már a kocsiban megkezdődött a masszív alapozás, reggel 6-ra már jópár laposüveg üres volt. És gondolom tudjátok, nem víz volt benne 😉 Amikor pedig megérkeztünk a gyülekezési helyre, ahol találkoztunk az edzőmmel, aki szintén velünk tartott, valamint még pár útitárssal is. Azért itt a tanyán is fogyott rendesen a pia.Image

 

Aztán el tudtunk végre indulni Kassára, ahol már rögtön a határ után nehézségekbe akadtunk egy benzinkúton, mert a kocsi hátulja leért a sárba, és nem ment tovább az autó. Már az is tervbe volt véve, hogy aláásunk, de végül is sikerült valahogy “kiásni” magunkat ebből a szorult helyzetből.

Most ugrjunk egy picit ahhoz a részhez, amikor megérkezünk a verseny helyszínére,tökre várommár az egész evezst meg mindent, erre fáradtságomból kinézek az ablakon, hát nem ez a látvány fogadott engem?

Image

 

Mondom sacinak baszki,ezen kellesz majd lejönni kenuval? Szörnyet fogunk halni! Aztán szerencsére megnyugtatott, hogy ez a rész márnincs a versenytávban,sőt még az evezés maradék 20km-es résznek is ez a legvége. Azért abban az uccsó részben is voltak ám meglepetések! Viszont amikor a verseny elejéhez értünk, akkor már láttuk a győzelmünket, hiszen mi voltunk az egyetlen női páros a környéken. Persze voltak még férfi és mix párosok is, de velük nem szállhattunk szembe, pedig megjegyzem a mix-ek jó részét is lealáztuk.

Image

Image

 

Amúgy a verseny elejével megküzdöttünk, mert Sacinak kellett kormányoznia, és ő még sose próbálta ezelőtt. De aztán nagyon belejöttünk és csak repesztettünk elasok páros és kajakos mellett. Mondjuk voltak érdekes arcok, akikkel szinte fej-fej mellett haladtunk. Szlovákok voltak, és folyamatosan nekünk ordítottak meg énekeltek. A Hernádnak, amin eveztünk nagyon nagy sodrása volt, ami meg is látszottavégén, mert amikor ki akartun szállni, akkor befordultunk visszafele, és teljes erőnkből húztunk a víz fele, de nem haladtunk semmit. Gondolatok bele, micsoda erősítő edzés ez! A verseny végén kaptunk szendvicset, almát, teát és csokit. ( Amit elég nehezen ettem meg, mert fájt a szívem,hogy nem tudok eleget tenni annak amit még a blog elkezdésekor mondtam. Hogy nem eszek édességet) Aztán elérkeztünk ebben az evezésben egy  nagyon félelmetes részig, a Zúgóig. Ez egy olyan mesterséges létesítmény, ami a szlovák geciknek energiát termel, méghozzá vízenergiát. Itt aki leesik, rengeteg terméskővel találja szemben magát. Itt kicsit fostam,hogy le fogunk zuhanni,de szerencsére idejében megelőztük a bajt. Valahogy így nézett  ki:

Image

Image

Persze azért akadtak öngyilkos-merénylők:)

Azon ahelyen, ahol az eredményhirdetés volt, volt egy fiú. Mi csakBill Gates fiának hívjuk, mert szerintem tényleg hasonlít rá. Szerencsétlen Spongyensznek sok gondja lehet, hiszen fogyatékosnak látszott. Gondolom az is volt. Megkértek minketaz anyukájával, hogy had csinálon afia velünk egy képet. Ő beállt középre, mi meg Sacival közrefogtuk a gyereket. Íme a meserfotó:

ImageAz anyukája azért még levetettette vele a piros sapiját, mert rosszul állt a fején. Erre Csabi azt mondta. Mintha a sapkáján kívül végülis semmi hiba nem lenne benne!:DDDDD Azért vagyunk ilyen mosolygósak, mert a fotós mögött kb. mindenki nagyon nevetett rajtunk, és mi is alíg bírtuk kiállni röhögés nélkül! Bár ha úgy közelítjük meg ezt az esetet,hogy nekünk van rajongónk,nekik meg nincs, akkor máris fordul a kocka. Eredményhirdetésen különdíjazottak lettünk, aminek nagyon örültünk, ésvégre lettegy tökéletes befejezése anapnak. Bár még korát sem volt vége.

felautóztunk egy étteremben,ahol nagy szívélyes volt a fogadtatás, az ottani szlovákoknagy vendégszeretőek voltak. Mintapélda lehetne mindenkinek!Az odafele vezető út nem volt valami rendőrmentes. A veteránokat jól megbüntették 20 Euróra, mert nem világított  a lámpájuk. Azon csodálkoztam, hogya sofőrt, Kapitányt nem szondáztatták meg, mert a  kisbuszből olyan cefreszag áradt ki, hogy az már tényleg kábító volt. A mi buszunkat is meg akarták bünteti még a határ előtt, de Sanyi bá kimagyarázott minket. Hogy milyen szemétládák ezek a rendőrök! Mindegyik tud magyarul, mégse voltak azon kívül, hogy nem tudok magyarul többet mondani nem akartak!

Image

 

A vendégházban egy jót vacsoráztunk, finom kolbász és tócsni volt a menü mindenféle savanyúsággal.

ImageA háztól nem messze lévő bobpályát is kipróbálhattuk, ami ilyen összeheggesztett alumíniumdarabokból állt. Maga a kocsi se volt túl bizalomgerjesztő, egy sima lap volt az ülő résznél megformálva, egy botkormánnyal, amivel a sebességet állíthattad. nagyon féltem az elején, majdnem sírtam, mire felértem, e aztán lejönni nagyon nagy buli volt. 6 csúszásunk volt és mindig egyre gyorsabban mentünk. Az első csúszsnál 30-al, majd az utolsónál már 42-vel repesztettem. Nagyon élveztem,  a jegyet meg eltettem emlékbe.

Image

Hazafele már nagyon fáradt voltam, aludtam volna már egy jó nagyot. Előtte még a vontát leraktuk a tanyán, ahol anyira gyönyörű volt az ég, mint előző nap pénteken, és megint láttama Tejútrendszert. Mire hazaértem az összeesés határán voltam, de egyben nagyon boldogk voltam, egy azért mert végre megpihenhetek, kettő pedig mert egy ilen jó társaságot ismertem meg, ahova szerintem sikerüt beilleszkednem, egy eredményes napot zártam megint a sportolás terén, de a legfontosabb, hogy ez az egy nap még szebbé tette az életemet, és mindig emlékezni fogok rá! Remélem jövőre ismétlés!

Leave a Reply

